Sambata am participat la bridal shower-ul unei prietene si mi-am amintiti ca am spus intr-o postare mai veche ca vom reveni la acest subiect, iar acum a sosit momentul. Ce este un bridal shower? Pe romaneste: o varianta a petrecerii burlacitelor! Este un obicei imprumutat din America, in care un grup de prietene, neamuri si mame, se aduna pentru a sarbatorii viitoarea mireasa si a-i oferi cadouri. In Romania este o practica noua, dar am observat ca se raspandeste repede. De obicei, aceasta petrecere este organizata de o prietena apropiata, de una din domnisoarele de onoare, de sora sau mama miresei. Se invita persoane apropiate miresei, uneori doar prietene, alteori si persoane mai in varsta, care sunt in masura sa ofere sfaturi din experienta. Numarul invitatelor difera; eu am auzit doar de maxim 30 de persoane, pe cand in alte tari numarul invitatelor poate ajunge la 300. In unele cazuri, bridal shower-ul este o surpriza pentru mireasa, acesta putand fi organizat atat acasa la mireasa, cat si la una dintre prietene sau la parinti.
In continuare, as dori sa discutam putin despre activitatile intalnite la un astfel de eveniment. In primul rand, atentia si toate activitatile trebuie sa fie centrate pe mireasa. De obcei bridal shower-ul are parti mai distractive si parti mai serioase. Prima categorie include jocuri si concursuri.
1.Unul dintre jocurile cele mai comune este urmatorul: fiecare invitata primeste un ecuson, de exemplu, iar pe perioada petrecerii sunt cateva cuvinte interzise, cum ar fi: nunta, rochie de mireasa, luna de miere. Daca una din invitate spune unul din cuvintele interzise, cea care o aude spunand cuvantul ii ia ecusonul si si-l pune ei. La finalul serii, cea care are cel mai multe ecusoane castiga un premiu.
2.La petrecerea de sambata a fost un alt joc interesant: ni se lipea fiecareia pe spate o inimioara cu un nume, acest nume fiind parte a unui cuplu celebru din istorie, din filme sau orice domeniu. Invitatele trebuiau sa ghiceasca cine sunt si sa-si gaseasca perechea, punand intrebari despre cine sunt, intrebari care pot fi raspunse doar cu "da" sau "nu". Prima pereche gasita primea un premiu.
3.Spuneam la inceput ca toata atentia trebuie indreptata spre viitoarea mireasa, asa ca un alt joc foarte intalnit este cel in care fiecare invitata primeste un test pentru a descoperi cat de bine o cunoaste pe sarbatorita. Cateva exemple de intrebari: care este data nasterii, culoarea preferata sau marimea la pantofi.
4. Un joc foarte distractiv si putin mai antrenant este urmatorul: se impart invitatele in echipe, fiecare echipa primeste un sul de hartie igienica, iar ele trebuie sa faca un model de rochie de mireasa pe una dintre membrele echipei.
5. Fiecare participanta primeste o foaie si un pix, isi pun foaia pe cap si incearca sa deseneze o casa pentru cuplul sarbatorit. Binenteles ca nu ies niste desene prea reusite, dar nu asta e ideea.
In functie de media de varsta a invitatelor puteti alege sa faceti mai multe jocuri comice sau mai multe discutii serioase, incluzand sfaturi si experiente proprii. Daca doriti sa-i lasati miresei o amintire cu aceste sfaturi, puteti face un fel de guestbook in care participantele sunt invitate sa scrie. Puteti folosi si activitatea despre care v-am spus intr-o postare anterioara, aici.
Bridal shower-urile au de multe ori o tema care se regaseste in decor, in cadouri, in mancare sau in jocuri. Cel mai des intalnita este tema bucatariei; atunci puteti folosi la decor obiecte folosite in bucatarie, faceti jocuri care includ sa ghiciti pretul unor ingrediente sau obiecte de bucatarie sau sa ghiciti diferite ingrediente doar vazandu-le; iar in ceea ce priveste cadourile, invitatele vor fi anuntate sa fie in ton cu tema; mai mult, puteti cere fiecareia sa aduca reteta preferata pe un cartonas pentru a o oferi viitoarei gospodine. Alte idei de la care ati putea porni, sunt: pentru casa, teme etnice, lenjerie intima, petreceri in gradina, amintiri, spa si relaxare. Desigur ca trebuie sa alegeti o culoare predominanta si puteti alege si un obiect predominant( cosulete, canite de ceai, litere din lemn sau orice altceva).
In urmatoarea postare vom vorbi despre decorurile folosite, cadourile oferite, lucrurile facute manual pentru aceasta petrecere si multe altele.